Inception buzz je když…

Okolo filmu Inception (česky Početí Počátek) vzniká poměrně velký buzz. Minimálně na můj vkus. Snad nepamatuji film, okolo kterého by tak rychle vzniklo české fórum, ve kterém by se řešilo tolik detailů (zkuste si schválně jen část přečíst).

Přitom mě Inception nepřipadl jako nějaký vrchol kinematografie. Dost dobrý film, to rozhodně ano, ale to by k rozruchu nestačilo. Ptám se sám sebe, co je příčinou:

  1. Inception přišel s něčím v zásadě novým. Hlavní kostra filmu nekopíruje nic, co bychom již od někud znali. Je to pole neprobádané a přímo vyzývá k zamyšlení a spekulacím.
  2. Ono pole je relativně hluboké (resp. složité) a poměrně promyšlené. To má dva důsledky. Nápady, které bychom v jiných filmech považovali za bláhové kraviny, jsou schopny do Inception zapadnout bez mrknutí oka. Tím druhým je, že právě tato promyšlenost dovoluje vytvářet spekulace a být základem debat, které neberou konce.
  3. Zmíněná promyšlenost není stoprocentní, obsahuje jisté stupně volnosti a nejasnosti. Zdánlivě malé, ale dávající dostatek prostoru pro debaty, které neberou konce. Tomu korunu nasazuje fakt, že si nemůžeme být stoprocentně jisti ani tím, jak to vlastně celé dopadlo.

Celý film pak byl moc pěkný, některé momenty by mohly zlidovět (fór o koupi aerolinek mi zní v hlavě až do teď), pokud mi něco vadilo, tak to byl konec, u kterého jsem měl stejný pocit, jako když přednášejícímu řeknete, že má už jen poslední minutku, on zazmatkuje, přeskočí 20 slajdů aby se vešel do limitu, něco zablekotá a náhle skončí. Ve vás pak zůstane neodbytný pocit, že vám něco důležitého uteklo. Takhle nějak skončil Inception.To ovšem souvisí s bodem 3 výše a bude jedním z důvodů vznikajícího buzzu.

Celé to dohromady mi svým principem kupodivu připomnělo zveřejnění PageRanku v Google Toolbaru kdysi před lety. To také sám o sobě nebyl žádný zázrak, ale dokázal vzbudit zájem, který neustal ani po několika letech. A jakoby pro něj platily podobné body jako pro Inception. Ale to jsem už asi odbočil. Otázkou zůstvává, zda lze něco takového vyvolat čistě promyšleně, nebo tomu můžete jen trochu pomoct a následně se na to musí nabalit kupa náhod, aby to zafungovalo jako v případě Inception nebo PageRanku.

Pokud nevíte, co to tu blekotám, tak nedumejte a mrkněte se na Inception sami.

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Inception buzz je když…

  1. Janek Cingroš napsal:

    Ehm… ano, kolem Avatara byl také dost poměrně velký buzz, ale co se spletitosti a sofistikovanosti příběhu týče opravdu nebylo o čem buzzovat 😀

  2. Janek Cingroš napsal:

    …jen vlastně asi nesouhlasím s "Inception přišel s něčím v zásadě novým" . Podle mě je to jen nadstavba Matrixu…

  3. Adam Hošek napsal:

    Pokud byl kolem Inception marketingový buzz, nevšiml jsem si ho. Právě v porovnání s Avatarem, o kterém věděli předem všichni, i když nechtěli.Souhlasím s tím, že Inception vcelku nic nové nepřináší, alespoň ne esenciálně. Jen to zpracovává trochu jiným způsobem a dává tomu neotřelý kabát. Podle mě zde není ani tak podobnost s Matrixem, jako spíš s méně známými filmy The Thirteenth Floor a eXistenZ.Ostatne viz můj vlastní post: http://blog.mamuf.cz/2010/07/25/inception/

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s