Trik pro shánění knih

Už dávno jsem se nadchl pro e-čtečky a e-knihy, ale stále si pořizuji i klasické knihy tištěté na mrtvých stromech (tzv. dead-tree-ware). Jenže je tu problém. Knihkupectví.

Nemám nic proti knihkupectvím. Rád do nich chodím. Ale když při hledání jedné knihy absolvuji pátou návštěvu knihkupectví a stále nic, je toho už trochu moc.

Už nějakou dobu používám tenhle trik.Když knihu nemají v dvou knihkupectvích, do kterých běžně chodívám, mrknu, zda není v katalogu Kanzelsbergeru.

On vypadá trochu jako eshop (má košík a tak), ale není to eshop. Jak objednaná kniha (nic se neplatí předem, není třeba login, jen kontakt) doputuje do prodejny, zavolá mi taková milá paní, že si ji už můžu zajít vyzvednout.

Hotovo. A žádné poštovné. Kniha na mě čeká rezervovaná v knihkupectví, do kterého stejně občas chodím.

Oproti eshopům je výhoda i v tom, že na místě knihu dostanu do ruky, můžu si ji ještě před zaplacením prohlídnout a teoreticky i vrátit (to se mi naštěstí nestalo).

Nejvíc se mi to vyplácí u starších knih, které jsou stažené z prodeje, leží v kdovíjakých skladech a na prodejnách je nenajdete.

Mám pocit, že tenhle trik málokdo zná, tak jsem se tu chtěl o něj podělit. Ale možná znáte lepší triky. Sem s nimi. Ono triků není nikdy dost a já už narazil i na knihy, které tím mým postupem sehnat nešly.

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Trik pro shánění knih

  1. Hana Sislakova napsal:

    Ja mam na nakup knih najradsej Aukro (tipujem ze tak 70 percent mojej kniznice je z tade). Kazdy den mi pride mailom zoznam knih, ktore prave pribudli, zaberie mi minutu ich prescrollovat a casto tam clovek najde naozaj velmi tazko zohnatelne kusky za maly peniaz 🙂 (Je pravda ze tato metoda sa neosvedcuje v pripade, ze akutne zhanate nejaku knihu – je to pre dlhodobe odskrtavanie poloziek z vasho zoznamu.)

  2. Martin Hassman napsal:

    Hanko, to je nádherný příklad Antikvariátu 2.0. 😎

  3. Anonymní napsal:

    Totéž můžeš udělat u Neoluxoru, který nejen že má nejširší nabídku u nás, ale rádi Ti udělají i individuální nabídku na knížky, co se u nás vůbec neprodávají. Vyzvednutí taktéž na upozornění na prodejně plus jako bonus 10% sleva.

  4. sylva napsal:

    u českých knížek používám stejný trik via knizniweb.cz, knihkupectví Barvič a Novotný v Brně a knihkupectví v "Kaprovce" (mám-li cestu do Prahy); upozornění chodí mailem-)ještě levnější je nákup přes původně ostravský e-shop http://knihy.abz.cz/ – ten má výdejní místa i v Brně, Budějovicích a v Praze.

Zanechat Odpověď

