Chvála Mediální výchovy

Na tuhle učebnici jsem narazil náhodou.Už nevím, co jsem to přesně hledal, ale najednou tam stála. Mediální výchova. Za nás se nic takového neučilo, tak jsem si zvědavě zalistoval, jaká moudra se o tom dají napsal. Vždyť sledoval televizi nebo číst noviny jsem se naučil sám a nikoho k tomu nepotřeboval.

Ale docela rychle jsem sklapnul. Na tohle téma se vážně dají napsat užitečné věci. Přemýšleli jste někdy o tom, když televiznímu reportérovi chybí záběry do reportáže nějaké události, u které nemohl být (třeba nehody, krádeže atd.), tak si zaplatí komparz, který mu onu událost před kamerou předvede? Může v tom být problém? Jen takový, že natočená událost je předvedena podle toho, jak si reportér požádal (tj. podle toho, jak se asi domnívá, že to proběhlo), nikoliv podle toho, jak skutečně musela proběhnout.

Podobných věcí jsem našel v učebnici Mediální výchovy víc. Často to jsou věci dost jasné, nad kterými když se zamyslíte, dáte jim za pravdu. Problém je, že nás většinou nic nenutí se nad nimi zamýšlet. Pokud budou další generace diváků a čtenářů na podobné věci připraveni, bude to jen a jen dobře.

Proto chválím tuhle učebnici jako moc dobrý počin. A pokud se z náhodou učí vaši děti, zkuste si ji od nich na chvíli půjčit, třeba v ní najdete inspiraci stejně jako já.

Medialni-vychova

(Obrázek převzat z Computermedia.cz)

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

