Tečkované zombie retro aneb jak jsem si hrál s App Inventorem

O App Inventoru jsem možná slyšeli. Je to takové udělátko, pomocí kterého by si měl být schopen i téměř neprogramátor vytvořit jednoduchou aplikaci pro mobil s Androidem. Asi tak snadno jako v tomhle videu.

App Inventor je zatím dostupný na pozvánky. Já jednu nedávno dostal, tak jsem začal zkoumat, co to umí a zda opravdu může neprogramátor vytvořit aplikaci s mňoukající kočičkou. Nebo třeba i něco složitějšího.

Své dojmy zkusím ještě sepsat. Ovšem zatím, abyste ochutnali i něco o chlup složitějšího, než je mňoukající kočka, a vůbec mohli vyzkoušet, že to jako funguje, přikládám svou naklikanou aplikaci (je 100% naklikaná, čistý zdrojový kód se v App Iventoru opravdu přímo psát nedá).

Říkám jí retro, protože vypadá tak nějak, jak vypadaly první programátorské pokusy v počátcích osmibitů. Ostatně, oni tak vypadají skoro všechny experimenty s App Inventorem.

Můžete si ji stáhnout. (Pozor, napřed přečtěte instrukce níže!) Pokud máte v Androidu QR čtečku, stačí ji namířít na tenhle kód a adresu otevřít:

Chart

Jen ještě předtím, než si ji stáhnete a pustíte, bežte do nastavení displeje a zakažte automatické otáčení (auto-rotate) obrazovky. Tohle je důležitý krok. Udělejte ho! App Inventor má s otáčením problémy a to takové, že by vám mohl třeba i zaseknout mobil. Mě to udělal. Ostatně tohle je jedna z nevýhod, které v ukázkovém videu nezazněly. Nutno podotknout, že to Google plánuje vyřešit, zatím je App Inventor dostupný jen pro omezený kruh lidí a Google dobře ví proč.

Předpokládám, že instalaci aplikací ze mimo vlastní Android Market už povolenu máte. Máte? Pokud si tedy aplikaci nainstalujete (Hurá! Klikal jsem to pár hodin, tak to prosím i náležitě oceňte 8-), zjistíte, že sice funguje, ale po čase spadne. Bum! Další problém. S tím nejde nic dělat. Google přiznává, že App Inventor má zatím chyby. Během těch pár dní jsem narazil hned na několik, některé se mi podařilo obejít, ale padání téhle aplikace jsem se nezbavil. Neznamená to nutně, že každá aplikace z App Inventoru padá. Pár dalších jednoduchých, co jsem tak zkusil, fungovalo dobře. Jen někdy překročíte jistou neviditelnou hranici a…máte smůlu. Aplikace vám po několika minutách spadne jako hruška a nic s tím neuděláte.

Tak a ještě pro ukázku, jak vypadá kompletní zdrojový kód téhle aplikace. Co říkáte? Nádhera? Nebo chaos? Zdůrazňuji, že to je jediný způsob, jak můžete se zdrojovým kódem pracovat.

Zdrojaky

Ale abych moc neskuhral. App Inventor je zajímavý počin, myslím, že se najdou případy pro které se hodí. Minimálně mě se to hraní s ním chvíli líbilo. Plánuju v tomto směru ještě něco sepsat. Pokud máte konkrétní otázky, ptejte se hned, dokud mám tu dokumentaci ještě celou (skorocelou) v hlavě.

BTW Jak tuhle aplikaci zase odinstalujete, to asi víte ne? Kdyby ne, tak se ptejte.

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Tečkované zombie retro aneb jak jsem si hrál s App Inventorem

  1. Malcjohn napsal:

    nemas jeste jednu pozvanku. Urcite bych to vyzkousel. posli prosim na twitter DM

  2. Anonymní napsal:

    App Inventor jsem si už také vyzkoušel. Ale přestalo mě to bavit poté, když jsem zjistil, že vytvořená aplikace má několik MB. A to i přesto, je-li pouze textová. To není normální. Jsem zvědav, jestli tato vlastnost zůstane nebo se to časem vývojářům podaří vychytat.

  3. Martin Hassman napsal:

    @Malcjohn Musíš si vyplnit formulář https://services.google.com/fb/forms/appinventorinterest/ a čekat. Jinou cestu neznám.@Lukáš Veliké to od začátku je, ale mám pocit, že pak už ta velikost moc neroste. Já od té doby, co mám možnost přemisťovat aplikace na kartu už velikosti neřeším. Ale při nějakém pokusu o masové šíření by to rozhodně narazilo.

  4. Tomas Pospisil napsal:

    Měl bych dotaz, lze App inventor použit i pro jiné OS než je Android?

  5. Martin Hassman napsal:

    Tomáši, App Inventor je udělán speciálně pro Android. Na druhou stranu ty jeho aplikace jdou vyexportovat do nějakého XML formátu, tak je teoreticky možné, aby někdo vytvořil builder i pro jiná zařízení.

  6. MartinHanak napsal:

    Aplikaci jsem stáhnul, ale při spuštění se objeví pouze černá obrazovka a nic víc. Telefon se nezasekne, dá se z toho vykočit pomocí Home. Testováno na HTC Hero s Androidem 2.1

  7. Martin Hassman napsal:

    @MartinHanak Tohle to obvykle dělá, když zůstane povolen auto-rotate obrazovky. Je to problém onoho App Inventor frameworku.

  8. MartinHanak napsal:

    Ano, ten auto-rotate jsem zakázal hned na začátku, jak bylo v článku doporučeno. Doufám, že ty mouchy vychytají, vypadá to docela zajímavě.

Zanechat Odpověď

