Semafor má pořád ještě koule

Semafor bylo oblíbené divadlo mého dospívání. Miloval jsem jeho styl. V paměti mám stále ty nádherné prostory v pasáži Alfa se zdmi popsanými autogramy s velkými „A“.

Pak se řada věcí změnila. Semafor musel změnit působiště, já se začal zajímat o jiné věci a na dlouho jsem dal Semaforu vale. Čas od času se ke mně donesla zpráva, že to nevadí, protože to už stejně není ono a tak vůbec. Trvalo mi celých 15 let, než jsem do Semaforu znovu vyrazil. Tentokrát už do Dejvic.

Šel jsem po těch letech trochu nejistě a hodně zvědavě. Popis operety Mam`zelle Nitouche vyvolával víc otázek než odpovědí. Ale stačilo vejít do hlediště, abych věděl, že tady se mi bude líbit. Ty prostory jsou sice úplně jiné, něž ty původní v pasáži Alfa, ale jaksi z nich vyzařuje podobná atmosféra. Pohled na kostýmy V+W z Vest pocket revue mě složil docela. Nádhera.

Nástup Mam`zelle Nitouche byl trochu slabší, ale kus dobře gradoval brzy a po chvíli jsem věděl, že tohle je ono. Nevím, co to ke mně za ty roky přicházelo za zprávy, ale Semafor má rozhodně pořád ještě koule a stojí za návštěvu. Možná nevypadá stejně jako dřív, ale na atmosféře rozdíl nepoznáte. Pan Suchý je už starší, je to na něm a jeho hraní znát, ale pořád to stojí za to!

Dokonalost bývá skryva v detailech a v dejvickém Semaforu mě oslovily i takové detaily, jako je vtipně provedená infografika o (ne)kouření v divadle nebo uvaděčky, které oznámily přestávku krátkým tancem a zpěvem na pódiu, ve kterém byla skryta hudební pozvánka do divadelního báru.

Co dodat? Pokud se vám ten „starý“ Semafor líbil, nebojte se zkusit i ten současný v Dejvicích.

A já už teď přemýšlím, na jakou hru zaskočím do Semaforu příště. Letos to už nestihnu, ale začátek dalšího roku je dobrý termín. Tak copak to hrají? Nedoporučíte mi něco?

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

