Jak vznikal song Jůlie fejsbůkuje

Dnes jsou v módě filmy o filmu, tak zkusím pro změnu napsat text o textu.

Byl to nápad Olgy. K vsetínskému Barcampu by se hodily nějaké geekovské songy, které by The Kitchen mohli nahrát, a zda bych nenapsal jeden text.

O napsání písničky jsem toužil už od puberty, kdy jsem skládal jednu básničku za druhou (většina z toho se nedá publikovat). Takže jsem souhlasil a začátkem prosince zkoušel, o čem by to mohlo být.

Rozhodně to nesmělo být 100% geekovské, čemu by veřejnost nerozuměla. Muselo se jednat o klasické téma okořeněné geekovskými prvky. A tak mě napadla slečna, která propadne Facebooku a stane se na něm závislá.

Pozvala ji kamarádka
Je to super, jen pojď dál
Zavřela se za ní vrátka
Domovem se Facebook stal.

Jenže něco tomu chybělo. Sem tam jsem přidal nějaký vtípek, ale nedokázal jsem dát dohromady celkový příběh, aby dával smysl a měl nějaký přesah.

Potkala tam velkou lásku
Američan Redo Phill
Vodil ji jak na provázku
Byl to Béďa pedofil.

Ať jsem dělal, co chtěl, nedařilo se mi, aby postava oné slečny dokázala „ožít“ čili aby posluchač dokázal opravdu uvěřit v její „existenci“.

Nečte Libuši a Přemysla
Je na Facebooku závislá.

A tak jsem dal Facebooku vale a slečnu jsem udělal závislou na World of Warcraft. Ten moc neznám, ale právě jsem viděl díl TBBT, ve kterém Howard Wolowitz na WoW virtuálně souložil s jakousi trollicí, tak jsem rozhodl, že naše slečna bude na WoWku závislá přímo sexuálně a bude na něm balit mužské postavy.

Příště to byl statný barbar
v bitvě s orky hrdě stál
sbalit jí ho dalo zabrat
tenhle quest však za to stál.

Jenže, ani to nebylo ono. Tak jsem zkusil slečnu udělat závislou na Twitteru a čekal jsem, co z toho vzejde.

Na Twittru ji ňákej Míla
Balil na svůj terminál
V jeho slovech byla síla
Byl to sám Vlk kardinál.

Chvíli jsem váhal, zda to není správná cesta. To už mě začal napadat refrém, ze kterého jsem měl základní nápěv:

Kdyby Pohlová tušila
Ty internety zrušila….

JENŽE osud chtěl jinak. Už nevím, jak k tomu došlo. Možná v televizi dávali Shakespeare in Love, možná jsem někde zahlédl nové vydání Shakespeara, začal jsem přemýšlet o tom, že bych slečnu vrátil znovu na Facebook, jen bych jí pojmenoval Jůlie, ubral jí trochu závislosti na Facebooku a přidal pro změnu trochu závislosti na Rómeovi a zrodil se finální příběh.

Romea a Jůlii doslova žeru, četl jsem je v několika českých překladech, i v originále a tak to celé šlo samo. Asi za dva večery byl text hotový. Na jeho výsledné podobě má zásluhu i Olga, protože moje varianta nebyla dobře rytmická a nedala se místy dobře zpívat. Díky jí a díky celé kapele The Kitchen za zhudebnění a nahrání. Honzovi, Ondrovi i dalším, které ještě pořádně neznám. A díky i Michalu Bergovi za skvělý Barcamp, bez kterého by ten celý nápad vůbec nevznikl.

Julie_vznik

Další fotky z natáčení.

Jůlie fejsbůkuje (finální text)

Tak změnila jsem svoje profilové foto,
už vím to jistě, nemusím nic vracet.
Láska až za hrob je mé velké motto,
jsem Jůlie a za šest let mi bude dvacet.

Vaše video se líbí Montek Romeo,
na zdi mi ho hned přede všemi lajkuje.
Když to zjistí naši, jó, to bude ródeo,
můj Romeo tak šíleně mě miluje.

Ref:

Jsme svázáni v síti
života a bytí
sociální nití.

Spoustu přátel míti,
pořád online býti
v sociální řiti.

Romeo Montek tě zve na akci výlet,
chtěl napsat rande, on to ještě skrývá.
Potkat nás Tybalt, bude rovnou střílet.
Kolik času naší lásce ještě zbývá?

Uživatel Romeo poslal novou zprávu,
už neviděl mě celých deset hodin.
Sex po Facebooku nemá žádnou šťávu,
sraz u kašny, tak prej ať sebou hodim.

Ref: Jsme svázáni v síti…

Jůlie už není nezadaná, už není sama, už není ani panna.
Na svém profilu to stále ještě tají, jedna zmínka
a všechno, všechno bude v háji.
Co se vám teď honí hlavou,
ať už mastnou nebo plavou.

Ref: Jsme svázáni v síti…

Už není nezadaná, už není sama, už není ani panna.
Na svém profilu to stále ještě tají, jedna zmínka
a všechno…

Uvidíme, co bude dál. Třeba se nakonec nebude jednat o poslední text, který napíšu. Nicméně nepředbíhejme 😎

A vám doporučuji sledovat The Kitchen na Bandzone nebo YouTube, protože mají další super songy a Olga je úžasně zpívá a jednou si třeba budete moct říkat, že jste tuhle kapelu poslouchali ještě dřív než se stala slavnou.

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

