Kolik lidí je čeknutých právě teď v Praze na Foursquare?

Na tuhle otázku jsem zatím neznal odpověď. Po pravdě, ani teď ji neznám, ale mám aspoň jakýsi hrubý – velmi hrubý – odhad.

Ptala se mě na to už řada lidí. Před časem jsem nabídnul odhad počtu uživatelů Foursquare v ČR. Jenže kolik z nich se doopravdy čekuje? Kolik z nich Foursquare opravdu používá. Zatím nevíme.

Nicméně už máme malou představu. V tuhle chvíli (v úterý okolo půl třetí) je v Praze čeknutých velmi hrubým odhadem 100 až 300 uživatelů. (Pozn.: Čekin platí 3 hodiny, tj. jedná se o ty uživatele, kteří se naposledy čekli, tj. naposledy použili Foursquare během času 11.30 – 14.30, tj. během oběda).

Hrubé rozložení po Praze vypadá takto:

Ceknuta-praha

Zdůrazňuji hrubé – některá bílá místa nejsou bílá, protože v nich nikdo není, ale protože jsem už neměl sílu dál celou mapu Prahu procházet – sorry (ano, sbíral jsem to zatím poloautomatiky, viz dále 8-). Pro naši první představu to ale stačí.

Jak jsem data získal? Použil jsem svůj nový nástroj whois.look4square.com , který vám ukáže, kolik lidí se kde právě čeklo.

Data se zobrazují vždy jen okolo středu mapy (omezení dané z Foursquare API), zatím je proto nutné město ručně projet (jako jsem to udělal já z Prahou), abyste získali jistý rozhled.

Uznávám, že je to zatím trochu kostrbaté, ale věřím, že časem se dočkáme i dat přesnějších nasbíraných plnou automatikou (ať už ode mě, nebo od někoho jiného, případně přímo od Foursquare, uvidíme 8-).

Menší města projdete mnohem snáz, snadno zjistíte, že v Brně je teď čeknuto pár desítek uživatelů, v Ostravě, Plzni, Zlíně pár jednotek. (Pro rychlý přesun na vaše město použijte vyhledávací políčko vlevo dole). Je zajímavé sledovat vaše město a jeho dění v průběhy dne. Jak jdou lidi do školy a do práce, pak na oběd, vrací se do práce a večer za zábavou. To všechno dokážete z whois.look4square.com vyčíst (když si nalezenou ikonku daného venue rozkliknete, můžete si navíc zobrazit, kdo v daném místě je právě čeknutý).

Celý nástroj je v testovacím provozu, připomínky vítám klidně přímo sem.

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

