Chudý český Honza, bohatý americký John

Knížky o podnikání a o tom, jak se stát úspěšným a bohatým, nečtu. Nelákají mě. Už jen podle názvu bych si ji knihu Podnikání v USA – chudý Honza, bohatý John tedy nikdy nekoupil. Jenže když už se mi dostala do ruky její elektronická verze, zkusil jsem se do ní začíst a ke svému překvapení ji dočetl téměř jedním dechem.

Na vysvětlenou. Elektronická kniha John Vanhara: Podnikání v USA – chudý Honza, bohatý John se mi dostala do ruky úplně náhodou, protože jsem pomáhal s jejím testováním na elektronických čtečkách. O vydání podrobně píše Marek Prokop, který elektronickou verzi připravoval.

Podnikani-v-usa

Nemám v plánu otevřít si byznyz v Americe, proto jsem knihu vůbec nečel jako soupis návodů ke spuštění takového byznyzu (které tvoří většinu obsahu knihy), objevil jsem v ní pěkný a dobře sepsaný příběh člověka, který se dostal do nového prostředí, potýkal se s problémy a šel si za svým cílem. V knize se pak svěřuje se svými pocity, postoji a způsoby řešením problémů. Podnikání v USA je velice optimistickou knihou, která vás nabudí energií. Energií k tomu klást si velké cíle (a myslím, že vůbec ne nutně podnikatelské, ale jakékoliv cíle) a snažit se je zrealizovat a nezůstat jen u snění.

Proto mě nejvíc zaujala první čtvrtina knihy o podnikání a motivaci, která nakonec s Amerikou téměř nesouvisí a nebál bych se ji doporučit k samostatnému čtení všem, dokonce i těm, kdo o podnikání nepřemýšlejí, ale třeba se chtějí jen tak zamyslet na životem, nad svou budoucností nebo (použiji takové to ošklivé slovíčko) kariérou. Prostě potřebují nějakou inspiraci, aby se na sebe a svět okolo podívali trochu z jiné perspektivy. A tohle první část knihy splňuje.

Zbylé tři čtvrtiny knihy popisují jednotlivé překážky, které vás na cestě k otevření byznysu v USA čekají, a nabízí někdy přimo popsaná, jindy aspoň naznačená řešení. Ani ta nejsou psaná jako strohá odborná doporučení, jsou naopak velice čtivá a prošpikovaná historkami s Johnova života a jeho zkušenostmi.

Jsem moc rád, že se mi tahle knížka, kterou bych jinak zcela ignoroval, dostala touto náhodou ruky (takže díky Marku za prosbu o testování!). Neumím ji srovnat s jinými knihami o podnikání (neznám ani jednu 8-), ale Johnova kniha mě nahlodala, zda bych si neměl možná i nějakou další přečíst. Tak třeba jednou. Někdy.

Pokud jsem vás na Johnovu knihu trochu nalákal (a to jsem vlastně od začátku chtěl 8-), ale nevíte, co si o tom myslet, zkuste se mrknout i na nějakou recenzi a uvidíte. Johnovi děkuji za pěknou knížku a za příjemné strávené hodiny ve vlaku, kde jsem většinu z ní přečetl.

P.S.: Hledal jsem, zda někde veřejně není ukázková kapitola nebo pár stránek z knihy a Michal Šimara mě v komentářích upozornil na ukázku na Google Books.

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Chudý český Honza, bohatý americký John

  1. MichalSimara napsal:

    Ukázka na Google Bookshttp://goo.gl/codCA

  2. Martin Hassman napsal:

    Michale děkuji moc, o ukázce na Google Books jsem nevěděl.

Zanechat Odpověď

