Nové udělátko vám předvede, jak probíhal retweet (via Martin Hassman Labs)

Retweet je šikovná věc. Občas se těch retweetů sejde víc, třeba deset, dvacet, padesát nebo sto a jedna myšlenka pak může virtuálně jakoby obletět prakticky celý twitter (teda český twitter – držme se při zemi).

Už několikrát jsem chtěl zjistit, jak takový retweet probíhal. Kdo se kdy přidal, kdo to nejvíc rozproudil, komu děkovat… ale nebylo jak. Tak jsem si na to napsal udělátko. Twitter API totiž všechny tyhle údaje nabízí (sice jen pro max 100 retweetů, ale to je pro v českou twitter scénu zpravidla dostatečné).

Analyzujeme retweety

Můj Twitter Retweets Analyzer si můžete vyzkoušet na adrese http://retweetsanalyzer.appspot.com – přihlaste se přes Twitter a zadejte URL sledovaného tweetu nebo jeho ID.

Zobrazí se vám seřazený seznam retweetujících účtů společně s grafem rostoucího počtu retweetů, který je navíc interaktivní, takže si v něm můžete vybrat třeba konkrétní hodinu a vidět, kdo zrovna v ní retweetoval (to když se snažíte analyzovat, kdo asi mohl způsobit ten velký skok v grafu).

Jak to vypadá?

Pár dní jsem si s výsledky hrál (nikdy před tím jsem žádnou analýzu retweetu neviděl – a kdo ví, zda ji vůbec někdo viděl – tak jsem byl zvědav, jak to vůbec vypadá). Hned bylo vidět, že řada retweetů má relativně prostý průběh asi jako na tomto grafu:

Retweets1

Ono totiž, pokud jste Amanda Palmer s půl milionem followerů a retweetne vás váš manžel s jedním a půl milionem followerů, tak to prostě letí a moc toho nenastudujete. Nicméně i tak, ten skok po zmiňovaném retweetu Neil Gaimana v grafu znát je – zkuste si ten tweet sami zanalyzovat.

Jindy je ovšem křivka zajímavější a to z různých důvodů. A právě k poodhalování těch důvodů by měl můj nástroj sloužit. Někdy prostě nastane noc, všichni přestanou tweetovat a ráno se rozhodne, zda se retweetovací vlna znovu rozběhne nebo utichne (a to v grafu najdete). Jindy si myslíte, že všechno skončilo, ale po týdnu váš tweet objeví nějaký vlivník či vlivnice (* neboli influenceři – viz jazyková poznámka níže), retweetne ho a spustí novou vlnu (viz graf) a vy hned tušíte, na koho si příště dávat pozor, kdo to nejspíš má na twitteru tenhleten vliv:

Retweets2

* vlivníci a vlivnice – v marketing speech se říká influenceři (influencer, influencerka…). Anžto to jsou slova nehezká a nečeská, vymyslela Rionka český termín vlivník (a dle něj je tedy vlivnice), které budu od teď používat, to jen abyste věděli.

Kolik zajimavých informací se v retweetech ještě skrývá? Netuším, jisto je, že odteď máte možnost, jak ty informace dolovat.

Spouštím Martin Hassman Labs

Jelikož jsem byl bombardován dotazy: „Kde najdu to tvoje skvělé udělátko na XY, zapomněl jsem adresu?“ dal jsem přehled všech svých nástrojů, „tůlů“ a udělátek na jedno místo, a sice na tzv. Martin Hassman Labs na adrese http://labs.met.cz . Když své laboratoře dnes má takový Google nebo třeba Microsoft, nesmím zůstat pozadu a otevřel jsem si své vlastní. Tak nezapomeňte http://labs.met.cz – je to v zásadě jediná adresa, kterou byste si měli pamatovat. Na ní už najdete úplně všechno 😎

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář